Anglia és Franciaország varázslatai: egy kirándulás élményei

Kategória: Eötvös hírek, 2024. május 03., péntek

2024. április 21-28-ig a Nyíregyházi Egyetem Eötvös József Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 48 diákjával egy izgalmas tanulmányi kiránduláson vettünk részt Angliában és Franciaországban. Miután hosszú órákat töltöttünk buszon, Calais-ból komppal keltünk át Angliába, Dover fehér szikláihoz. A partot érést követően az anglikán egyház fellegvárába, Canterbury-be utaztunk. Este élményekkel telve foglaltuk el szálláshelyünket a Harts Holiday Parkban.

A következő nap Londonban gyalogos városnézés keretében a kormányzati negyeddel ismerkedtünk meg, melyet méltán neveznek a Brit Birodalom szívének is. Sétánk során szemügyre vettük a Parlament épületét, mely híres óratornyáról, a Big Ben-ről nevezetes. Következő látnivalónk a Westminster Abbey volt, mely különleges helyet foglal el a brit történelemben, hiszen amellett, hogy építészeti szempontból egyedülálló mestermű, számolatlanul állít emléket a nemzet nagyjainak. A St. James’s Park, Buckingham Palace, Trafalgar Square, National Gallery, Piccadilly Circus - csak néhány név a sok lenyűgöző látnivaló közül. A nap végén a London Eye-ról csodálhattuk meg a város panorámáját.

Egyik nap meglátogattuk a középkori Tower épületegyüttesét is, majd Hampton Courtban VIII. Henrik rezidenciáját fedeztük fel. A Természettudományi Múzeumban kaptunk lehetőséget arra, hogy közelebbről megismerjük a Földünk jelenlegi és őskori élőlényeit. Ellátogattunk Madame Tussaud Panoptikumába, mely London egyik fő turisztikai látványossága, ahol viaszfigurák révén találkozhattunk történelmi és királyi személyiségekkel, filmsztárokkal, sportolókkal és híres mozikarakterekkel. Európa legforgalmasabb bevásárló utcáján, az Oxford Streeten sétálva lehetőségünk nyílt vásárolni és nézelődni is.

Pénteken a hatalmas park közepén épült, tavakkal körülvett Leedsi kastélyt csodáltuk meg, melyet a legromantikusabb főúri otthonként tartanak számon.

Kirándulásunk utolsó állomása Párizs volt, melynek lenyűgöző nevezetességeit fedeztük fel, köztük az Eiffel-tornyot és a Diadalívet is. A Szajnán tett hajókirándulás szintén csodálatos élmény volt. Ez az utazás egyszerre megmutatta nekünk Anglia és Franciaország lenyűgöző kulturális és történelmi kincseit, miközben új barátságok is születtek a közös élmények során.

Köszönetünket fejezzük ki a Paradiso Tours Utazási Iroda kiváló programjaiért, segítőkész hozzáállásukért!